sydney

1 januari 2017 - Sydney, Australië

12 dagen Sydney zijn voorbij gevlogen! Een mooie stad en wat was het fijn om in een appartement te zitten. We hebben lekker geluierd maar ook veel dingen gedaan en gezien.

De eerste dagen zijn we de stad ingegaan en hebben we alles uitgezocht. Het vervoer, oud en nieuw en wat we de komende dagen gingen doen. We zijn naar de plek geweest waar we oud en nieuw gaan vieren en hebben de kaartjes opgehaald. Wat een toffe plek, we staan aan het water met uitzicht op de brug en het opera house. We hebben een bezoekje gebracht aan het hostel waar we eerst zouden blijven. Wat een spook hostel, het waren hele andere dagen geworden als we daar hadden overnacht. Voor de kerst hebben we flink wat boodschappen ingeslagen met kerst eten. De kerst hebben we op Bondi Beach doorgebracht. We hebben op het strand gelegen in het zonnetje. Wel wat vreemd om er zo bij te liggen met kerst, maar ook zeker niet verkeerd. De volgende dag zijn we gaan winkelen, we hebben allebei nieuwe kleren nodig. De helft van onze kleding is al kapot dus wordt wel tijd voor iets nieuws. Helaas is winkelen in Sydney een groot drama. Grote gebouwen, met te veel winkels, kleding van mannen en vrouwen door elkaar en Gucci en Prada waren ook niet onze favoriet. Na een hele dag winkelen hebben we 1 broek en 1 shirt voor ken gescoord. We zijn een dagje naar de sky tower geweest van de stad. Vanuit daar kan je over de hele stad kijken, inc de half naakte mensen die op hun balkon lagen te zonnen. Marrit was haar telefoon kwijt, terwijl ze zeker wist dat ze die had meegenomen. Na een klein paniek momentje hadden we bedacht dat de telefoon gewoon thuis zou liggen. mmm een gemiste oproep van Marrit op ken z'n telefoon, dat was wat vreemd. In de sky tower kregen we een Chinese vrouw aan de telefoon. De communicatie liep niet heel soepel maar uiteindelijk hadden we het adres van de chinees en konden we de telefoon op komen halen. We zijn snel de sky tower uit gegaan en in de trein gestapt naar Bondi Beach, waar de Chinese vrouw woont. Wat een mazzel, gelukkig is mijn telefoon weer terug! Waarschijnlijk uit mijn broek gevallen, hij lag nog bij het trein station. De volgende dag hebben we weer de toerist uitgehangen, het opera house van dichtbij bekeken. Wat een lelijk gebouw van dichtbij, haha van een afstandje is hij mooier. 29 December kreeg ik een berichtje uit Nederland van Bas en Jessica. Melle is geboren!! gelukkig kunnen facetimen om de kleine man te kunnen zien. Wauw wat een mooi mannetje! Toch wel even slikken en een beetje moeilijk, dat je vriendin bevallen is en dat ik er zover weg vandaan ben. wel een poging gedaan om beschuit met muisjes te eten. Een cracot met jam en blauwe chocolade korrels, wat niet echt een succes maar het idee was leuk. De volgende dag zijn we naar de dierentuin geweest en hebben we rondgevaren door Sydney. Het was een hele leuke dag, alleen waren we aan het einde door de 43 graden helemaal gesloopt. Vlug het bedje in want de volgde dag, oudejaarsdag! Eigenlijk overdag hebben we niet heel veel spannends gedaan, namelijk alle spullen weer ingepakt omdat we 2 januari weer verder op pad gaan. We zijn s'avonds laat naar de stad gegaan met de trein. Het was al flink druk in de stad, overal zaten mensen al de hele dag te wachten. Sommige hadden zelfs een laptop mee genomen om een film te kunnen kijken. Gelukkig hadden wij kaartjes geregeld en konden we zo doorlopen. Luna park ligt naast de brug en is een attractiepark. Na het vuurwerk van 9 uur zijn we het reuzenrat ingegaan om de bootjes parade te bekijken, die eigenlijk niet heel spannend was maar vanuit een reuzenrad best tof was. Na een paar uurtjes op het park rond gelopen te hebben zijn we naar het water gelopen zodat we op een goede plek stonden als het vuurwerk zou beginnen. Om met 1,5 miljoen mensen in Sydney af tellen naar het nieuwe jaar, heeft toch wel iets bijzonders. 3,2,1 gelukkig nieuwjaar!!! Woooww wat een vuurwerk, zo mooi hebben we beide nog nooit gezien! Het vuurwerk was overal. Na het vuurwerk zijn we nog 2 uur naar een feest geweest op het park, wat ook erg leuk was. Na een paar uurtjes slapen hadden we de wekker gezet en hebben we rond oud en nieuw in Nederland, met thuis gebeld. Een paar uur later was iedereen goed dronken dat maakte het bellen nog extra leuk. Morgen halen we de huurauto op en gaan we weer verder, richting Cairns!

voor iedereen de beste wensen en een gelukkig 2017!

groetjes Marrit en Ken

1. Linda Veerman:
    1 januari 2017
    Leuke foto's. En weer een geweldig verhaal. Hier werd het vuurwerk in Sidney door de nos live uitgezonden dus waren wij een beetje erbij. Kan niet wachten op jullie volgende avontuur. Gelukkig nieuwjaar!!
  2. Wilma:
    1 januari 2017
    Hoi wat een fantastische manier om een nieuw jaar te beginnen en ook sydney lijkt me te gek.Fijn dat het zo goed gaat met jullie. Lekker uitgerust weer verder reizen. Xx
    Toine en wilma
  3. Mart en Jet:
    Een gezond en gelukkig nieuw jaar . Weer een
    Mooi reis verslag . Geniet nog even verder van jullie reis .
    Mart en Jet
  4. Hans:
    1 januari 2017
    Alweer tijdje niets van jullie gelezen maar gaat goed zo

Gr Hans
  5. Ingrid:
    1 januari 2017
    Inderdaad een apart idee om Kerstmis te vieren op het strand terwijl het zo'n 35 graden is!
    Fijn dat de jaarwisseling helemaal naar jullie zin is verlopen!
    We wensen jullie alle goeds voor het nieuwe jaar, met veel uitdagingen en plezier!
    Liefs en groetjes van Ingrid.
  6. Marja:
    1 januari 2017
    Op deze manier moet jullie nieuwe jaar zeker "gelukkig "worden. Mooi reis verhaal weer . goede reis . Dikke knuffel XX
  7. Petra:
    2 januari 2017
    GELUKKIG NIEUWJAAR.
    Een goed begin is het halve werk.
    Ik kijk uit naar jullie nieuwe avonturen.
    ♡ Petra
  8. Inge de Haan:
    2 januari 2017
    Met een lach en een traan wordt jullie avontuur een compleet verhaal. Bijzonder hoor zo ver weg en via facetime toch even heel dichtbij, erg leuk. Dikke kus en geniet van de volgende etappe, benieuwd hoe die verloopt xxx
  9. Ingrid:
    3 januari 2017
    Cairns wordt geweldig: Het Great Barrier Reef moet erg interessant zijn! Jullie gaan duiken/snorkelen met Richard, hopelijk kun je echt koraal van dichtbij bekijken!
    Verheug me op de foto's!!
    Groetjes
  10. Martje:
    9 januari 2017
    Ha Marrit en Ken, bedankt voor jullie leuke kerstkaart, Dat hadden we niet verwacht met jullie avonturen daar. We hebben hier ook een gezellig kerstfeest gehad met de familie. We hebben gebowld en daarna heerlijke tapa hapjes gegeten en een spel gedaan. Natuurlijk hebbben we jullie gemist.. Nog de beste wensen voor 2017! Knuf Martje