Lorraine en Tim, Byron Bay, Gold Coast en Brisbane

9 januari 2017 - Sydney, Australië

G'day mate,

2 Januari was het tijd om weer verder op pad te gaan. Eerst zijn we de auto op gaan halen bij het vliegveld. Na lang in de rij staan kregen we onze auto, helaas niet z'n assosicaal grote auto als de vorige keer. We hebben een hyudai i30 meegekregen, ook zeker niet verkeerd maar heel wat kleiner als de vorige. Na wat puzzelen pasten alle spullen er gelukkig in. Hierna zijn we een aantal uur gaan rijden en hebben we voor 1 nachtje de tent op gezet in Port Macquarie. De volgende dag zijn we vroeg op gestaan omdat we op visite gingen bij de ouders van lucy. Lucy en haar ouders waren samen in Vietnam op vakantie vandaar dat ken haar ouders ook kent, wel zo gezellig om even langs te gaan. Na een klein uurtje rijden kwamen we aan in een klein dorpje. Toen we bij het adres aangekomen waren kwam een vrolijke man naar buiten, lucy's vader Tim. Hij vroeg ons binnen en daar kwamen we naomie (zusje) en 5 honden tegen. Een druke maar gezellig boel. We hebben een tijdje met ze aan de keuken tafel zitten kletsen over vanalles. Zo gek, dat je deze mensen nauwelijks kent en dat het zo gezellig kan zijn en je gelijk op je gemak kan voelen. Even later kwam een vrolijke enthausiaste vrouw binnen, lorraine lucy moeder, we kregen allebei een dikke knuffel en een zoen. Na nog meer geklets zijn we nog bij ze blijven lunchen. Beef, aardappelpurre en fruit. Klinkt wat gek maar het was heerlijk. 4 uur later zijn we in de auto gestapt en weer verder gereden naar Grafton, waar we een nachtje hebben geslapen. Hierna zijn we verder gereden naar Byron Bay. Het is wel te merken dat het hoogseizoen begonnen is in Australie. Wat een hoop mensen ineens. Toen we in Byron aan kwamen werden we aangesproken of we intresse hadden in tours naar fraser eiland en whitsunday. Na lang nadenken gaan we nu twee tours maken. 11 t/m13 Januari gaan we fraser eiland door rijden in een 4x4 auto en alle mooie plekjes van het eiland opzoeken met een gids. 17 op 18 Januari mijn verjaardag!! Gaan we zeilen naar de whitsunday eilanden. Heel tof, we hebben er mega veel zin in. De volgende dag zijn we naar een hippie stadje gereden, Nimbin. We hebben onze ogen uitgekeken, vooral naar de toch iets wat gekke mensen die er rond liepen. De winkels waren leuk om doorheen te lopen, toch echte hippie kleding is iets wat te extreem voor ons. De gekleurde tuinbroeken en bloemetjes jurken hebben we maar laten hangen. In de middag zijn we naar kings beach gereden. Toen we daar waren kwamen we er achter dat het een soort naakt strand was voor mannen. Dus we hadden het snel gezien tussen al die blote piemels en zijn weer terug naar de auto gegaan. Na een nachtje slapen zijn we naar brisbane gereden. De eerste dag zijn we door de stad heen gelopen. Brisbane heeft z'n eigen strandje en zwembad midden in de stad. We zijn nog over de markt gelopen en zijn daarna naar de film geweest. S'avonds zijn we naar een foodmarket geweest. Daar hebben we voor het eerst een maaltijd gegeten uit Sri Lanka, wow dat was lekker. Geen idee wat het was iets met groenten en kip met heel veel kruiden die we niet kennen. Dat beloofd veel goeds voor als we in Sri Lanka zijn. De volgende dag hebben we Surfers Paradise bezocht, The Gold Coast. We hebben een dagje op het strand gelegen en geworsteld met de zee. De stroming is echt heel heftig en de golven zijn hoog. Dus na een paar flinke happen zeewater was het weer tijd om de zee uit te gaan. Op het strand staan allemaal lifeguards met surfplanken om mensen uit de zee te reden en mensen te helpen die gestoken zijn door de blauwe kwallen. Wel een veilig idee, maar is denk ik ook wel nodig met die hogen golven. Morgen rijden we verder naar Noosa waar onze tour naar fraser eiland gaat beginnen.

Engelse uitspraken van marrit deze week:

I have kriebel on my nose en The papegay is beautiful

Aantal gereden kilometers:1500km

Groetjes marrit en ken

1. Wilma:
    Hee luitjes
    Ik vind het weer een leuk verslag. En wat een leuke plannen allemaal. Heerlijk.
    Xx wilma
  2. Eline:
    Hee lieffies!
    Leuke blog, met je Engelse uitspraken en blote piemels.....heb weer in een deuk gelegen, super leuk! Plezier!!
  3. Linda Veerman:
    9 januari 2017
    Rescue 90210 allemaal bikini babes.
    Je zou er zo een tv serie van kunnen maken.
    Weer geweldig genoten van dit verhaal. Xx
  4. Ingrid:
    Hoi luitjes,
    Jullie zouden toch OVERAL een foto van maken, hahaha!
    Wat staan er weer leuke trips op de planning. Verheug me op de volgende verhalen!
    Groetjes
  5. Kees Konijn:
    9 januari 2017
    Mooi hoor, ik mis de verhalen van de weggewaaide tenten eigenlijk wel en die fietstochten daar kon ik me juist altijd juist zo'n van die plaatjes bij bedenken:)
    Succes en nog veel fijne dagen!