Canberra, Grand Pacific road, central coast, Lucy en Mathew, Blue mountains en Sydney

21 december 2016 - Sydney, Australië

Wow dat is een tijd geleden dat we een blog hebben geplaatst, door de slechte wifi van de afgelopen weken was het helaas niet mogelijk om een verhaaltje te uploaden. Dus vandaar een lang verhaal van de afgelopen 15 dagen

Vanuit de snowies zijn we weer richting de kust gereden, onderweg zijn we nog een dag gestopt in de hoofdstad van Australië, Canberra. Omdat er geen campings in het centrum van Canberra waren ,hebben we een nachtje in een warm bedje bij een motel geslapen. Eigenlijk is Canberra niet heel erg bijzonder. Veel parlement gebouwen en gedenk stenen van, vanalles en nog wat. We zijn naar een groot oorlog museum geweest. Erg mooi en alles waar Australië aan mee gewerkt heeft, was te vinden in het museum. Vliegtuigen en onderzee boten, leuk om er even door heen te lopen. Ken kon er nog wel uren door brengen maar naar twee uur was Marrit er wel klaar mee. Genoeg geschiedenis voor de vakantie. Na een nachtje slapen zijn we eind van de ochtend naar een restaurantje gereden. Op facebook heb ik het een aantal keer voorbij zien komen, de freakshakes. Een soort mega milkshakes met heel veel slagroom, koek en snoep. Dat moesten we natuurlijk even uitproberen. Mmmier zoet maar heel lekker!. Na deze suikerbom zijn we naar de kust gereden we hebben een nachtje gekampeerd in Shoalhaven. Dit was het begin punt van The Grand Pacific road. Een mooie route langs de kust die we de volgende dag zijn gaan rijden. We zijn regelmatig gestopt onderweg om wat mooie foto's te maken. Die dag zijn we door Sydney heen gereden. We zijn we gestopt net boven Sydney in Towoon Bay. Hier zijn we twee dagen gebleven en hebben we onze plannen voor oud en nieuw gemaakt. Vorig jaar is Ken op vakantie geweest naar Vietnam, hij is daar een stel uit Sydney tegen gekomen en heeft daar toen twee dagen mee rond getrokken. Lucy en Mathew wonen dichtbij het centrum en zijn toevallig met de feestdagen zelf op vakantie naar Thailand. Wij hadden toen we in Nederland waren al een hostel geregeld voor de feestdagen in Sydney maar dat bleek een erg slecht en vies hostel te zijn. Dus die hebben we geannuleerd en nu kunnen we in het appartement van lucy en Mathew! Na wat rondneuzen op internet hebben we uiteindelijk kaartjes gekocht voor oud en nieuw in Sydney. We vieren het in een attractiepark, Luna park. Dit is een park net naast de Harbour brug, dus met perfect uitzicht op het vuurwerk. Na Towoon bay zijn we naar Port Stephens gereden, hier zijn we een aantal nachten gebleven. Mooie omgeving en een mooie plek om te duiken. Ken is gaan duiken in de Nelson Bay. Het duiken in Australië is toch wat anders als in Azië. Allemaal nieuwe spullen en de regeltjes zijn net wat strenger. Maar toch erg mooi gedoken, het was alleen een stuk kouder. Hierna zijn we naar het kustplaatsje Port Macquarie gereden. Hier hebben we wat gerelaxt en kerst kadootjes gekocht. Toen zijn we weer omgekeerd en zijn we terug naar Sydney gereden. Oja 16 December, de helft van onze reis zit er al op. jeetje wat gaat dat snel! Aangekomen in Sydney hebben we de tent snel opgezet en zijn we een kadootje voor lucy en Mathew gaan kopen. We hebben een reis pakket gemaakt met puzzel en leesboekje, zonnebrand, deet, kaarten, nek kussentje en een fout hoedje. Daarbij hebben we een kaart gedaan met wat thais geld, als bedankje dat we in hun appartement mogen verblijven. In de avond zijn we bij lucy en Mathew langs geweest. Wat een lieve en gastvrije mensen, we zijn bijna 6 uur bij ze op visite geweest. We kregen de sleutel van hun appartement. Toen we terug kwamen op de camping was onze tent half weg gewaaid en ingestort, gelukkig waren we net op tijd om hem te kunnen redden. De volgende dag zijn  we voor een aantal dagen naar de Blue mountains gereden. Een mooi stuk ,dichtbij Sydney. Hier zijn we twee dagen geweest en zijn we doorheen gereden en gewandeld. Hierna zijn we terug gegaan naar Sydney, naar het appartement van lucy en Mathew. Wel een wat gek idee om nu in hun appartement te zitten, maar ik denk dat we hier wel snel aan kunnen wennen. Heerlijk om aan tafel te eten, een eigen douche, wc, keuken, een bed te hebben!! Hier kunnen we ons wel goed vermaken met de feestdagen. We hebben zelfs een kerstboom!

Aantal gereden kilometers: 6900 kilometer

Groetjes marrit en ken

1. Wilma:
    Xx
  2. Wilma:
    Hé hallo,
    Wat maken jullie toch leuke dingen mee.
    dat vinden we heel FIJN.
    Altijd prettig om een verslag van jullie te lezen
    Nu in een huis in Sydney.
    Hoe leuk kan je het hebben.
    Fijne Feestdagen ! xx
  3. Linda Veerman:
    21 december 2016
    wat boffen jullie dat je een lekker appartement kunt gebruiken.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    geniet lekker xxxxx
  4. Hans:
    21 december 2016
    Goed weer wat van jullie te lezen gelukkig nieuw jaar gewenst
  5. Henny:
    21 december 2016
    Wat fijn om weer wat van jullie te horen. Wat een belevenissen. Ben blij voor jullie. Fijne kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2017.
  6. Ingrid:
    22 december 2016
    Leuk om te lezen dat jullie het super naar je zin hebben.
    We wensen jullie hele gezellige kerstdagen en een tof 2017!!
    Groetjes van ons allebei!!
  7. Wie:
    23 december 2016
    Erg leuk jullie te volgen.......héle fijne Kerstdagen en een spetterende jaarwisseling met een geweldige voortzetting van jullie reis! XXXXXXXXX
  8. Joop Poerstamper:
    24 december 2016
    Hallo Ken en Marrit,
    Het is leuk om regelmatig jullie avonturen te lezen in jullie reisverslag. Uit de berichten is te lezen dat jullie je goed vermaken en leuke contacten maken met verschillende mensen daar aan de andere kant van deze aardbol. Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een feestelijke jaarwisseling.
    Groetjes Joke en Joop
  9. Marja:
    26 december 2016
    hallo Moes hier, gelukkig af en toe op Skipe, zo lijkt het niet zo ver weg maar wel super gegund, deze verslaving gaat echt naar meer smaken. Geniet van jullie jaarwisseling , in gedachte zijn we erbij
    Dikke knuffel XXXX