whitsunday en port douglas

22 januari 2017 - Sydney, Australië

Na twee lange reis dagen en een overnachting in Rockhampton kwamen we aan in Airlie Beach. Een heel leuk plaatsje met een mooie haven. De zee is hier mega blauw. Nadat we ons tentje hadden opgezet zijn we het dorpje gaan verkennen en hebben we bij de haven een ijskoffie gedronken. Na een nachtje slapen in de regen hebben we de tent weer (nat) opgeborgen in de auto en was het tijd om naar de haven te gaan rijden. Daar begon onze tour naar de whitsundays. De whitsundays zijn allemaal kleine eilanden voor de kust van Australië. Toen de hele groep verzameld was werden we naar de zeilboot gebracht, de Waltzing Matilda. Het was een kleine groep van 14 mensen. We werden naar onze kamer gebracht, we deelde onze kamer met een engels stel, Nathalie en Simon. Na een uurtje of twee varen kwamen we aan bij een stuk waar we konden snorkelen. De Whitsundays liggen midden in het Great Barrier Reaf. We kregen speciale pakken aan tegen de kwallen. We hebben ons in die mega sexy duikpakken gehezen en zijn de zee ingedoken en zijn tijdens het snorkelen zijn we een mega schildad tegen gekomen.  Na de hele middag snorkelen in het Great Barrier Reaf zijn we naar een ander punt gevaren waar de boot s'nachts bleef liggen. De bemanning maakte het eten voor ons en natuurlijk aan de rand van de boot was een bbq.

S'avonds hebben we met iedereen op dek gezeten en naar de sterren gekeken en zitten kletsen. De volgende dag, 18 Januari. Hiep hiep hoera marrit is 25! Nadat ken en de hele boot voor mij gezongen hadden, kregen we ontbijt en vaarde we naar Heaven Beach. We werden met een klein bootje afgezet aan het strand. Na een kleine wandeling kwamen we bij het uitzicht punt. We keken uit over het mooiste strand van Australië. Wauwi wat een mooi plaatje en wat tof om je verjaardag te vieren op zo`n mooie plek. Na wat mooie foto's te hebben gemaakt zijn we het strand opgelopen. We kregen onze duikpakken weer aan en zijn in de blauwe zee gedoken. Na een stuk lopen door de zee kwamen we een aantal roggen tegen. Een paar uurtjes later was het helaas weer tijd om terug te gaan naar de boot. Op de terug weg kwamen we onze eerste echte Australische spin tegen. Wat een vreselijk groot,vies,eng en harig ding. Toen we weer op de boot waren en terug vaarde kwamen we nog een aantal reuze schildpadden tegen. Na een aantal uurtjes zeilen kwamen we weer aan Airlie Beach. We zijn terug naar de camping gegaan en hebben onze vieze natte stinkende tent weer opgezet. Geen succes om een natte tent in de auto te leggen voor twee dagen. Hierna zijn we uiteten geweest bij de italiaan en kreeg ik me kadootje van ken! Twee kaartjes voor Disney in Hongkong! Na het eten zijn we met Nathalie, simon en een canadees stel nog wat gaan drinken. Kortom ik heb een hele leuke en toffe verjaardag gehad!. De volgende dag hebben we beetje genikst bij de lagoon samen met Nathalie en Simon. Hierna was het weer tijd om verder op pad te gaan, we hebben 1 nachtje in Townsville geslapen en zijn daarna doorgereden naar Port Douglas. Toen we aan kwamen op de camping, nam de camping eigenaaresse ons mee voor een rondleiding over de camping. Beetje apart maar oke, ze liet ons verschillende plaatjes zien. De camping licht aan de rand van de jungle. Na een rondje over de camping zei ik, dit is wel een mooi plekje. Toen hoorde ik ken uhmm mar.. Kijk is in die boom. Daar zat een leguaan van meer dan een meter groot, dus toch maar voor een ander plekje gekozen. De volgende dag zijn we door de jungle gaan rijden en opzoek gegaan naar krokodillen. Helaas die niet gevonden. We zijn gestopt bij cape tibulation. Hier komt de jungle uit in de zee. Was een leuk dagje touren door de jungle. Vanacht is ons laatste nachtje in onze tent, morgen gaan we proberen om al onze kampeer spullen te verkopen.

Duimen dat het gaat lukken

Aantal gereden kilometers: 3500

Groetjes marrit en ken

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kees Konijn:
    22 januari 2017
    Succes met de verkoop! Ken is een uitstekende verkoper!
    Veel plezier nog
  2. Wilma:
    Leuk leukxx
    Wilma
  3. Hans:
    22 januari 2017
    Leuke plek om je verjaardag te vieren jammer dat de trip in ausi er al bijna opzit maar de rest gaat ook nog leuk worden

Gr Hans
  4. Ingrid:
    22 januari 2017
    Leuk verhaal, prachtige foto's, vooral die zonsondergang op de Waltzing Mathilda!
  5. Ingrid:
    22 januari 2017
    Gaat Ken met Richard nog een mooie duik maken in de buurt van Cairns of zijn jullie daar al weer uit de buurt?
  6. Marja:
    22 januari 2017
    Ja het wordt eentonig maar wat een mooi verhaal en prachtige foto s weer , een boekwerk waard
  7. Ken:
    23 januari 2017
    Kees konijn de onderhandeling zijn niet zo best gegaan. We hebben er zoon 75 dollar uit kunnen halen. Dit omdat bijna iedereen hier ze camping spullen verkoopt. Wel jammer dus
  8. Ken:
    Hoi Ingrid

Het duiken met Richard gaat helaas ook niet meer door. Richard is terug gegaan naar Bali naar ze vriendin. Maar heb met hem afgesproken dat ik die duik van hem tegoed hou. Met een tijdlimiet van 10 jaar
  9. Ingrid:
    23 januari 2017
    Dat is wel erg jammer! Het zag er zo veelbelovend uit!
    Maar gelukkig zijn er nog veel andere leuke dingen die jullie op de planning hebben.
    Veel plezier daarmee! Groetjes.
  10. Hans:
    23 januari 2017
    Voor de betere deal de volgende keer het rondje andersom maken kan je zelf de dingen goedkoop shoppen