Fraser eiland

15 januari 2017 - Sydney, Australië

Een van de dingen die je moet gezien hebben in Australië is Fraser eiland. Een klein eiland wat voor de oost kust van Australië ligt. Een dag voordat de tour begon hebben we voor het eerst in een hostel in Noosa geslapen. Omdat we al vroeg in Noosa aankwamen konden we nog niet inchecken in het hostel. Daarom zijn we Noosa in gegaan. We wisten eerst niet goed wat we moesten gaan doen, omdat noosa vooral bekend staat om het strand. Wij waren al flink verbrand daarom leek het ons geen goed idee om op het strand te gaan liggen. We zijn naar het national park gereden. We hebben langs de kust gelopen, wat echt een heel mooi stuk was. We konden schildpadden zien zwemmen in de zee. Om 5 uur zijn we naar het hostel gereden. Daar hebben we ingecheckt en kwam de hele groep bij elkaar die de Fraser tour gingen doen. Omdat we met een auto over het eiland gaan rijden door het zand werden er een aantal dingen uitgelegd waar we op moesten letten. Na een hoop regeltjes en een bangmakend filmpje over, wat als je je niet aan de regels houd, zijn we naar onze kamer gegaan. Een 16 persoons slaap zaal. Dat was wel even wat anders dan ons eigen vertrouwde tentje. We zijn boodschappen gaan doen en hebben onze tassen ingepakt en gekookt op de parkeerplaats. Het was best druk in het hostel dus het was wat onhandig om daar al onze spullen uit te zoeken. Na een nachtje slapen hebben we onze spullen gepakt en kwam de bus ons ophalen om naar Fraser eiland te gaan. In de bus zat onze gids, Paul. Na twee uur rijden met de bus kwamen we aan in Rainbow Beach, waar we met de ferry over konden varen naar Fraser. Bij Rainbow Beach werd de groep van 30 mensen verdeeld over 4 auto`s. Ken en ik zaten met 6 engelse meiden in de auto. Ken mocht de eerste kilometers rijden naar Fraser, iedereen vond het wel wat spannend om als eerste te rijden. We zijn de ferry op gereden en toen we aankwamen op het eiland reden we gelijk in los zand. Even wennen maar heel leuk om in te rijden. Alle auto`s kregen de komende dagen taken zodat iedereen een keer moest helpen met het eten klaar maken. We zijn eerst naar het hostel reden, waar we hebben gelucht. Hierna was het marrit haar buurt om te rijden. We zijn naar Lake mckenzie gereden. Een zwembad blauw meer met wit zand. Echt heel mooi, hier zijn we een tijdje gebleven en hebben we met z`n alle gezwommen. Toen we weer terug kwamen bij het hostel werden de kamers verdeeld. Wij sliepen met twee andere nederlanders, Esmee en Jassar en een stel uit zweden op de kamer. Na het avond eten hebben we met z'n alle op het gras gezeten. Kaart spelletjes gedaan(shithead, degene die verliest is de shithead) en geklets over elkaars reizen. De volgende dag kwam Paul ons wakker maken en na het ontbijt zijn we op pad gegaan. Door het zand en het water rijden, echt heel gaaf! We zijn naar de champange pools gereden. Dat zijn gaten in de rotsen die gevuld worden met zeewater waardoor het een soort zwembaden zijn. Hierna zijn we naar een uitzichtpunt gereden Indian Head. We hebben ook een stop gemaakt bij Eli creek. Dit in een rivier door de bossen en wat uitkomt bij het strand. Het water is zo schoon dat je het kan drinken. Door de stroming kan je gaan liggen in het water en wordt je mee gevoerd met de stroming naar het strand. Waarbij je onder tussen ook een lading zand in je broek mee schept. Hierna zijn we weer terug naar het hostel gegaan waar we weer een gezellige avond hadden. Na onze laatste nacht slapen op het eiland zijn we de auto ingestapt en naar Lake Wabby gereden. Paul vertelde ons dat het een warme dag zou worden. 38 graden is inderdaad best warm. We hebben drie kwartier door het zand gelopen naar het meer. Dat was wel even flink zweten dus iedereen dook snel het meer in. Het was een groen meer dit komt omdat er aan het rand van het meer eucalyptus bomen staan. In het meer zwommen kleine visjes die aan je begonnen te eten zodra je even stil zat. Na een tijdje bij het meer gezwommen te hebben zijn we weer terug gelopen. Toen we flink bezweet bij de auto aankwamen zijn we terug naar het hostel gereden en hebben daar nog wat gegeten. Hierna was het tijd om weer terug te gaan met de ferry naar Rainbow Beach. Hier zijn we weer in de bus gestapt en werden we terug gebracht naar Noosa. We hebben 1 nacht in Noosa op de camping geslapen. vandaag zijn we aangekomen in airlie beach.

aantal gereden kilometers 2600 (vanaf sydney)

Groetjes marrit en ken

1. Kees Konijn:
    15 januari 2017
    Goed bezig, lekker genieten nog even! Hier hebben we de 3e elfstedentocht voor dit jaar dan alweer (bijna) gereden!
  2. Wilma:
    15 januari 2017
    Wat een heerlijke tijd hebben jullie. Ik vind het weer een leuk verslag en wat een mooie foto's. Ik vind dat aussie echt de wow factor heeft.xx wilma
  3. Ingrid:
    16 januari 2017
    Wat een mooi stukje natuur op moeder aarde!
    Vooral het strand van Noosa ziet er prachtig uit.
    En wat een leuke foto van jullie samen in Eli Creek!
    Weer erg leuk om te lezen dat jullie het goed hebben!.