reizen door bali

19 oktober 2016 - Bali, Indonesië

Weer een berichtje van ons,

Het laatste bericht eindigde in Lovina. Hier zijn we nog een aantal dagen gebleven. we hebben op verschillende plekken gesnorkeld en gedoken. Zowel aan de oost(tulamben) als westkust (menjangan) van Bali. Ken heeft een aantal toffe dingen gezien, zoals een haai en schildpadden. Tijdens het duiken hebben we Richard ontmoet. Richard is duik instructeur en werkt tijdelijk in Indonesië. We hebben de gehele dag met hem zitten kletsen en daardoor was het extra gezellig.  Richard is doorgevlogen naar Australië, Cairns waar wij later tijdens onze reis langs komen. Richard heeft aangeboden om dan samen met ken daar een mooie duik te gaan maken. Onze een na laatste dag in Lovina werden we opgehaald voor een dolfijnen tour. Wij dachten door een busje... Het was een jonge man op 1 scooter die ons kwam op pikken,  met z'n drieën (Marrit had een jurkje aan) op een scooter. Dat was wel even spannend. Tijdens het varen hebben we veel dolfijnen langs de boot gezien. Onze laatste avond hebben we onszelf getrakteerd op een luxe etentje, dat was smullen

Na Lovina zijn we naar Ubud gereden. Een busje heeft ons daar naar toegebracht. Ubud was wel even wat anders als Lovina. Ubud ligt in het midden van Bali en is een druk stadje. We kwamen aan in ons hotel en hebben daar gelijk een scooter kunnen regelen. Na onze spullen afgegooid te hebben in ons hotel, zijn we een hapje gaan eten in de stad. Na het eten hebben we nog een rondje door Ubud gelopen. Ubud heeft veel tempels en nog veeeel meer mensen. Voornamelijk veel taxi chauffeurs, die je graag ergens heen willen brengen.Om de paar meter hoor je taxi, taxi, taxi! Ondanks de drukte van de stad vonden we Ubud erg leuk. Veel winkeltjes en een gezellig sfeertje. Het plan was op er 3 dagen te blijven maar, we hebben er nog een dagje bij geboekt. Met de scooter zijn we veel op pad geweest. We zijn naar de rijst terrassen gereden en hebben daar een drankje gedronken. Ze hebben hier lekkere fruit drankjes die we vaak drinken. Het zijn een soort smooties , maar dan nog lekkerder. Ook zijn we nog langs een waterval en monument gereden. Uiteraard hebben we in Ubud ook weer een massage genomen. Onze laatste nacht in Ubud was een kort nachtje. We werden om 2 uur s'nachts opgehaald om de Batur vulkaan te gaan beklimmen. Na een auto rit van een uur en een tussen stop voor een kopje thee en een bananen pannekoek kwamen we aan bij de voet van de vulkaan. We kregen allemaal een zaklamp en toen zijn we richting de vulkaan gaan lopen. Dik ingepakt want, er was verteld dat het erg koud was boven op de vulkaan. De extra kleren gingen al snel uit. Het eerste stuk was goed te doen maar de gids had een stevig doorloop tempo . Na een half uur lopen werd de weg wat slechter met lossen stenen. Niet lang daarna waren we al aan het klimmen. We hebben er in totaal 2 uur over gedaan om de top van de vulkaan te bereiken. Eenmaal boven kregen we warme chocomel en zagen we langzaam de zon opkomen. Dat waren die zweet druppels wel waart. We kregen ook een ontbijtje en al snel hoorde we  geritsel vanuit de bosjes komen. Ineens kwamen er overal aapjes vandaan. De aapjes waren niet bang voor mensen. Ze hadden ook honger, dus bij veel mensen kaapte de aapjes eten weg. Na de klim naar benden werden we weer naar ons hotel gebracht. Waar we ons wat moesten haasten. In een half uur douchen, eten, spullen pakken en naar de bus rijden was wat krap maar, we hebben het gehaald. We hebben geslapen in de bus en waren daardoor al snel in Padangbai. Eenmaal in Pandangbai hebben we uiteraard weer een scooter gehuurd. Daar kwamen we er achter dat het slotje op de tas niet meer open ging, de code werkte niet meer. We zijn langs een monteur gereden en die heeft het slotje open gezaagd. We doen maar geen slotjes meer op onze tas. Hierna zijn we met z'n tweeën op 1 scooter gestapt. Met daarbij ook nog twee backpacktassen en twee rugzakken. Het was wat krap maar, het ging prima. Hier zitten hele gezinnen op 1 scooter dus, wij dachten dat kunnen wij ook. Padangbai is een plaatsje aan de oost kust van Bali. Het heeft een haventje waar vandaan de boten vertrekken naar lombok en de Gili eilanden. Vandaag gaan we een boot regelen, zodat we morgen naar lombok kunnen varen. We blijven totaal 10 dagen op lombok en de gili eilanden.

groetjes, Marrit en Ken

1. Hans:
    Alles gaat dus goed
  2. Wilma:
    19 oktober 2016
    Op de foto's zien jullie er tevreden uit. houden zo!
    Op naar Lombok.
  3. Martje:
    19 oktober 2016
    Hoi Ken en Marrit, wat een avonturen! Jullie ondernemen veel. Mooie plaatjes van de rijstvelden en de zee. Veel scooteren daar! Geniet er van! Hier koud en nat nu Xx
  4. Ilse Jansen:
    19 oktober 2016
    Super leuk om jullie verhaal zo steeds te lezen. Ook leuk nu met die filmpjes

Groetjes vanuit Nederland
  5. Joop Poerstamper:
    19 oktober 2016
    Het ziet er allemaal fantastisch uit.
  6. Henny:
    19 oktober 2016
    Wat een avontuur. Fijn dat jullie zoveel zien en meemaken.
  7. Henny:
    19 oktober 2016
    Wat een leuk verhaal weer en dit is pas het begin van jullie avontuur! Maar goed dat jullie een blog hebben want dit kun je nooit allemaal navertellen! Geniet ze verder! XXX
  8. Marja:
    19 oktober 2016
    Ja even moeten sparen maar jullie komen rijker terug . Kijk iedere keer weer uit maar jullie verhalen
    Xx
  9. Wilma:
    19 oktober 2016
    Leuke foto s en video filmpjes.heerlyk jullie zo te volgen.xx wilma
  10. Ingrid:
    Hoi luitjes!
    Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! De foto's zijn super en het is leuk om te zien dat jullie er erg van genieten!
  11. Marrit&Ken:
    19 oktober 2016
    Wat leuk om al jullie reacties te lezen !
    We hebben het super naar ons zin.

En oja, de boot naar lombok is ook geregeld. Morgen met de Fast boat met wel 1500 horse powertjes zin in !

tot snel Marrit en Ken
  12. Wilma: