eerste dagen op bali

11 oktober 2016 - Bali, Indonesië

Jaaaa we zijn er!

Vrijdag 7 Oktober zijn we geland op Bali. Na een lange vlucht ,zonder slaap kwamen we eerst aan op Hongkong. Waar we opzoek gegaan zijn naar iets dat ons wakker kon houden... KOFFIE. Na 3 uur te hebben gewacht op het vliegveld zijn we door gevlogen naar Bali. Toen we het vliegtuig uit waren begon de vakantie eigenlijk direct. heerlijk warm en een grote chaos op het vliegveld. Eenmaal door de douane stonden er z'n 100 taxi chauffeurs te wachten om alle toeristen naar hun hotel te brengen. wij hebben daar een taxi geregeld en die bracht ons naar Sanur

Na een kort ritje, kwamen aan in ons hotel. Waar we eerst even neergeploft zijn en het thuisfront hebben laten weten dat we veilig geland zijn. Van het hotel konden we fietsen gebruiken en zijn we naar het centrum gefietst. Waar we op een terrasje lekker (heel pittig) gegeten hebben. Ondanks die gezellige man die op het terras voor ons zat te zingen zijn we toch terug gegaan naar het hotel. Het was voor ons wel tijd om wat bij te slapen. Flink wat uurtjes slaap verder, zijn we naar het strand gefietst. We hebben er een dagje niets doen van gemaakt. De dag erna zijn we naar een spa geweest voor een Balinese massage. Eerst was het een beetje ongemakkelijk om naakt en in een papieren onderbroek te wachten op de massage, maar wow wat een heerlijke massage. de volgende ochtend was het tijd om weer verder op pad te gaan. We hebben een bus geregeld en die bracht ons naar Lovina, 3 uurtjes rijden van Sanur.

Na een ritje in de bus werden we afgezet bij ons hotel, wat eerlijk gezegd iets wat tegen viel. Hotel waar we vier dagen blijven is hoe zal ik het zeggen, heel wat anders als op de plaatjes. Ons hotel zit vrij afgelegen van het centrum, restaurantjes zijn daarom moeilijk te vinden. Na een korte zoektocht toch eentje gevonden, aan het water. Bij het bestellen kwamen we er achter dat het een vis restaurant was, zonder vlees.... Ken blij en Marrit iets minder. Toch voor beide een visje besteld. Ken heeft twee visjes gegeten en Marrit de rijst... dit was een klein domper dagje maar gelukkig had het hotel nog een stukje kip, wat Marrit heeft kunnen eten. Vandaag was gelukkig weer een top dag. We hebben een scooter gehuurd en zijn een route gaan rijden. na een half uurtje rijden werd de weg minder goed en het ritje dus wat spannender. Samen op 1 scooter een berg op rijden met een slecht wegdek was met name voor Marrit af en toe wat spannend. Maar, wat een toffe route. Door de dorpjes en langs een waterval. De inwoners van de dorpjes keken ons na en moesten af en toe hard lachen. Twee bleekscheten, licht verbrand en krampachtig op een scootertje. s'avonds hebben we een leuk eet tentje gevonden waar we pizza hebben gegeten. Morgen en overmorgen gaan we de zee op. We gaan op verschillende plekken duiken. Nou ja, Ken gaat duiken Marrit gaat snorkelen.

groetjes, Marrit en ken

wat leuk om al jullie lieve berichtjes te lezen!