lombok en gili trawangan

31 oktober 2016 - Bali, Indonesië

Hallo luitjes, hier weer een nieuw verhaal over onze reis.

Vanaf Padangbai zijn we op de boot gestapt naar Lombok. Waar we moesten verzamelen voor de boottrip kregen we een sticker op onze borst geplakt, met de bestemming Lombok. Toen we naar de haven liepen hadden we al snel door dat we niet de enige waren. Er stond een lange wachtrij aan toeristen die allemaal z'n zelfde sticker op hadden. Na 1,5 uur varen kwamen we in Teluk Nare (Lombok) aan. Twee Amsterdamse meiden stapte ook van de boot en die stelde voor om een taxi te delen. Na een gezellig ritje kwamen we aan in Senggigi(Lombok). Daar werden we afgezet bij een toeristen informatie kantoor. We hadden het plan om naar de sunda eilanden te reizen. Echter tijdens onze reis bleek dat dit veels te duur ging worden. Maar na wat reken en afding werk van ken, kwamen we op een mooie prijs. We hebben een tour van 4 dagen 3 nachten geboekt, richting alle sunda eilanden. Na het uitzoek werk zijn we naar het hotel gereden met de scooter. We hadden een leuk hotel met een zwembad. Waar we gelijk maar ingesprongen zijn om even af te koelen. Daarna zijn we een hapje gaan eten. We zaten op het strand, wat toch wel het echte vakantie gevoel geeft. Op de terugweg liepen we langs wat winkeltjes. Daar zagen we souvenirs, vooral de houten schalen met beschildering vonden we erg leuk. Omdat we allebei een backpack hebben kunnen we de komende maanden dat soort souvenirs niet met ons mee nemen. Na een nachtje slapen waren we er over uit dat we die houten schalen toch wel graag wilde hebben. We zijn naar de hoofdstad van Lombok gereden, Mataram. We hebben daar een postkantoor opgezocht. Gelukkig konden we het pakketje opsturen naar Nederland. Het duurde even voordat alles goed was ingepakt, hopelijk komt het heel aan in Nederland. Het duurt z'n 3 tot 4 maanden tot dat het aankomt. Toen we terug wilde rijden naar Senggigi begon het heel hard te regenen. Na een uur wachten was het regenen nog vol aan de gang. Dus zijn we in de stromende regen op de scooter gestapt. Toen we in hotel aan kwamen zijn we gaan douche en hebben we verder lui gedaan. We volgen een serie: lost. Erg spannend en zeer verslavend om naar te kijken, goed voor de luie uurtjes.

De volgende dag zijn we op de boot gestapt richting Gili Trawangan. We zaten op de boot met lokale mensen en tussen de visjes die net gevangen waren. De Gili eilanden staan bekend als een echt paradijsje. Toen we daar aan kwamen was dat niet onze eerste indruk. Alles gaat nog met paard en wagen, er zijn geen wegen en er zijn veel krotten wijken. We hadden bedacht om naar ons hotel te gaan lopen. Na een paar meter lopen begon het gigantisch te regenen. Toen voelde we ons wel wat zielig. Met z'n tweeën, door de regen en de zware tassen op onze rug. Nee, we waren even niet zo blij. Na een hoop gemopper en nog meer regen kwamen we een klein hutje tegen met mensen erin. Ze riepen ons naar binnen. Deze mensen waren ontzettend vriendelijk, een daarvan heeft ons hotel gebeld en geregeld dat het hotel ons op kwam halen met de fiets. Wat bleek dat we compleet de verkeerde kant waren opgestuurd door onze navigatie. We waren naar de andere kant van het eiland gelopen. Na een douche zijn we op pad gegaan op zoek naar iets te eten. We hadden mega honger. Het weer zat nog niet echt mee, daarom hebben we er een lost avond van gemaakt. De volgende dag was het weer al een stuk beter. We hebben snorkels gehuurd en op het strand gezeten. Tijdens het snorkelen zijn we een aantal schildpadden tegen gekomen. s'Avonds zijn we door de stad gelopen. Gili is een eiland waar je een goed feestje kan vieren. Overal live bandjes en cafeetjes waar je mensen bier-pong ziet spelen. Een gezellige drukte. De volgende dag was het alweer tijd om terug naar lombok te varen. Voor vertrek hebben we nog een massage genomen, dat blijft leuk. Toen we aankwamen in lombok zijn we naar Senggigi gereden. Hier werden we opgehaald voor de komodo tour.

1. Wilma:
    31 oktober 2016
    Mooie foto's
  2. Hans:
    31 oktober 2016
    Jammer van de regen maar verder gaat alles top (lekker doorfaan zo )
  3. Ingrid:
    1 november 2016
    Wat een geweldige foto, jullie samen bij de Komodovaraan!
    En nee, de hertenpootjes zie ik niet hangen, misschien toch mijn lenzen indoen!