phillip eiland, wilsons promotory en snowy mountains

6 december 2016 - Adelaide Airport, Australië

Hallo lieve mensen,

We zijn nu precies 2 maanden op reis. Vanuit Melbourne zijn we naar Phillip eiland gereden. Hier hebben we een dagje van het zonnetje genoten en s'avonds zijn we naar de piguin parade geweest. Iedere avond rond 21:00 komen er z'n 3500 pinguins het strand op gewageld. De pinguins komen dan aan land om naar hun nesten te gaan en hun baby pinguin te voeden. Rond een uur of 9 kwamen de eerste pinguins voorzichtig het strand op gewacheld. Enigzins wat onhandig kwamen ze de zee uit en liep het land in. Boven de nesten waren wandelpaden gemaakt, hierdoor konden we zien hoe al die pinguins op zoek gingen naar hun eigen huisje. De volgende dag zijn we gaan kijken bij het voeren van de pelikanen, die van dichtbij toch best groot zijn. Hierna zijn we naar een soort sjaaki en de chocolade fabriek gegaan en hebben we echte warme chocolademelk en een cheescake op. Na de chocolade fabriek zijn we naar wilsons promontory gereden. Waar we naar het national park zijn geweest dit is een groot park waar we een aantal uur doorheen zijn gereden. Na een stuk rijden kwamen we een strandje tegen. Wit zand met blauw water, wat een mooi plaatje. Alleen het zand was toch wat gek, het leek net of we op sneeuw liepen. Het maakte dat zelfde knarsende geluid. Na wat foto's zijn we weer verder gaan rijden en hebben we nog een tijd door het bos gwandeld. De volgende dag hadden we een lange reis dag gepland. We zouden 5 uur gaan rijden naar het volgende plaatsje, Bright. Alleen onderweg kwamen we er al snel achter dat de reis nog iets langer zou duren. De navigatie had ons weer langs spannende weggentjes gestuurd. Op onverharde wegen door de bergen rijden, dat was af en toe best even spannend. Maar eigenlijk ook wel heel erg tof. Hier en daar kwamen we zelfs wat besneeuwde bergtoppen tegen. In Bright zijn we naar Mount Buffalo gereden, we zijn naar de hoogtste top geklommen waar we een mooi uitzicht hadden over alle bergen. Savonds begon het flink te regenen, dus zijn we naar de film geweest. Naar echt een hele goede oorlogs film, hacksaw ridge. Na een nachtje slapen in de regen kwamen we er s'ochtends achter dat ons tentje het niet overleefd had. Twee stokken waren kapot gegaan. Mm dat was wel even balen. We zijn naar het volgende plaatsje gereden Albury. Daar hebben we een nieuwe tent gekocht. Iets kleiner maar helemaal nieuw, hopelijk gaat deze nog wat langer mee. Nadat we het tentje hadden opgezet zijn we het zwembad ingedoken, pff wat was het ineens heet geworden. Toen we weer bij het tentje waren zagen we iets geks op de weg zitten. Een mega grote stuisvogel zat daar een beetje van het zonnetje te genieten. Toch gek al die beesten die je hier in australie op de camping tegen komt. Omdat het 5 dec was hebben we nog een warme chocomelk gedronken, ondanks de 33 graden. We vonden dat we zo een beetje sinterklaas konden vieren. Bij het avond eten hebben we het 5 december kadootje van de kadootjes slinger opengemaakt. Er zat een echt sinterklaas gedicht in! de volgende dag zijn we weer vroeg op pad gegaan. Op weg naar de snowwies! Of ook wel de snowy mountains. Het was een stukje rijden dus onderweg zijn we even gestopt om een eitje te bakken. We kwamen een grote kangaroe familie tegen die vol verbazing ons aan zaten te gapen. Na wat foto's van de skipies zijn we doorgereden naar Thredo. In de winter is dit een ski gebied en daardoor konden we met de stoeltjes lift de berg op. De hoogste berg van Australie Mount Kosciuszko 2225meter met hier en daar een stuk sneeuw. Boven aan de top was het koud dus hebben we nog een lekkere marsmellow cocomelk gedronken. Boven op de berg was het 1 graden terwijl het op de camping 33 graden was, dat was best een groot verschil. We hebben er nog een tijdje rondgelopen en zijn weer met de lift naar beneden gegaan. Terwijl wij in de lift zaten zagen we een aantal mensen en kinderen de berg af mountainbiken. Met het avondeten kregen we weer bezoek van de struisvogels, deze keer waren ze met z'n tweeen. Van dichtbij zijn ze echt heel groot. Daarom waren we in de auto gaan zitten en hebben we ze weggejaagd door met de auto te gaan rijden.

Aantal gereden kilometers: 4084 km

Tot de volgende blog

Groetjes marrit en ken

1. Wilma:
    6 december 2016
    Hee weer een verhaal .leuk.leuk. waar ik om moest lachen is die foto met het tentje en erom heen allemaal skipistes. Best stoer zo .
    Gr en xx wilma
  2. Linda Veerman:
    7 december 2016
    Tjonge jonge wat een leuk verhaal weer.
    Pinguïns, kangoeroe ed. Wat gaaf.
    hoop dat de nieuwe tent het goed doet want jullie hebben nog even te gaan.
    fijn dat gerard er ook bij is. Hahaha.
  3. Ingrid:
    7 december 2016
    Het is er wel erg mooi, vind ik!
    Prachtige foto's. Zijn er geen gemaakt van de pinguin-invasie?
  4. Hans:
    8 december 2016
    Wel leuk een gps die je wat extra laat zien maar als je een keer haast heb kan je misschien de voorkeurinstelling veranderen naar snelste route of zo Verder gewoon door gaan met lol maken

Hans