the great ocean road en Melbourne

28 november 2016 - Adelaide Airport, Australië

Hallo lieve mensen,

We zijn nu 23 dagen in down under hebben weer het een en ander meegemaakt.

Na een nachtje kamperen in Hamilton zijn we naar Halls Gap gereden. Onderweg kwamen we kangoeroes tegen die de weg waar we opreden overstaken. Halls Gap ligt midden in een national park, the grampiuns. We hebben een wandeling van 2 uur gemaakt door de bergen van het park. We zijn naar een uitkijkpunt gelopen wat uitkijkt over het gehele park. De route er naar toe was erg leuk. Al klimmend en klauterend zijn we naar boven geklommen. Eenmaal boven hebben we een paar mooie fotos gemaakt en zijn toen terug naar de auto gegaan. Hierna hebben we 2,5 uur gereden naar warrnambool. Dit plaatsje is het begin punt van the great ocean road. Hier hebben we 1 nachtje geslapen. Wow wat is de great ocean road een mooi stukje van australie. We hadden die dag weer een keertje vol op zomer weer. Bij alle uitkijk punten langs de weg zijn we gestopt. Een van de stops was bij een groot strand, we hebben er een tijdje rondgelopen en zijn er niemand tegen gekomen. We kwamen wel een slang tegen die onderweg was naar de zee. Slangen zwemmen blijkbaar in de zee.. We zijn ook gestopt bij de twaalf apostelen, dat zijn 12 rosten die in de zee staan. Nou ja, het waren er ooit 12 ondertussen zijn er een paar ingestort en staan er nog 8. leuk om te zien, maar de grootste atractie was eigenlijk alle chinenzen die ernaar toe waren gekomen. Wat zijn dat eigenlijk bijzonder mensen, we hebben ze een tijdje staan bekijken en af en toe een klein beetje uitgelachen. We zijn gestopt in het plaatsje apollo bay, hier zijn we totaal 3 dagen geweest. Nadat we ons tentje weer hadden opgezet zijn we een rondje over de camping gelopen. Tijdens ons rondje kwamen we een koala tegen die in de boom bezig was om een slaap plek te zoeken. Haha super tof een koala op je camping. De volgende dag zijn we naar het otway park gereden. Onze navigatie stuurde ons via een spannende weg om te rijden. Een onverharde weg en stijl omhoog, dat was wel even spannend. In het park kon je tussen de boomtoppen doorlopen en een grote uitkijktoren beklimmen. Af en toe was het best wat wibbelig. Savonds hadden we geen zin om te koken dus zijn we uit eten geweest. Aussies houden van zelf serves, je moet zelf de menu kaart ophalen en je eten en drinken bestellen bij de bar. Best beetje gek, maar het eten was heerlijk. De volgende dag zijn we verder gereden, we kwamen door een toeristisch dorpje Lorne. Hier zijn we naar een waterval gelopen. We zijn nu in een wat drukker stuk gekomen, veel surfers en hippies. Hier en daar een wiet luchtje en bij de waterval een wat bijzondere knaap die op zn joekelille een liedje aan spelen was. Vanuit lorne zijn we doorgereden naar torquay, dit is een surfers plaatsje. Alle grote surf winkels zitten hier, het plaatje wordt ook wel surf stad genoemd. Blijft leuk om die mensen door het water te zien gaan met een hun surfplank. We zijn naar queenscliff gereden, vanaf daar konden we in de verte melbourne zien liggen. Verder hebben we een vakantie gehouden in onze vakantie, dus lekker niets gedaan en in het zonnetje gelegen bij het zwembad. Toen we ons avond eten wilde gaan maken kwamen we er achter dat een deel van ons eten was gestolen. Dat was wel even balen, iemand anders vond ons eten ook erg lekker. De volgende dag zijn we naar de grote stad melbourne gereden. Onderweg zijn we naar een soort museum geweest over de aboriginals, daar hebben we een tijdje met twee vrouwen gesproken. Die vertelde het een en ander over het aboriginals bestaan. We hadden het ook over het rare weer in Australie. De ene dag is het 31 graden en vol op zon een dag later is het 15 graden en vol op regen. Ze vertelde dat het wat extreem is, soms heb je 4 seizoenen in 1 dag. Eenmaal in melbourne aangekomen hebben we ons tentje opgezet en zijn we vroeg gaan slapen. Na een koude en regenachtige nacht zijn we naar het station gereden. Hier hebben we het openbaarvervoer van melbourne wat uitgezocht en hebben we een soort ov kaart gekocht. Een paar haltes verder kwamen we in het centrum van de stad aan. Drukke stad, dat was weer even wennen na al die kleine dorpjes. We zijn die dag naar st pauls cathedral geweest waar we een kaarsje hebben opgestoken, hoort er toch een beetje bij. We hebben nog een tijdje door de stad gelopen en savonds zijn we naar een grote overdekte markt geweest. Wat een gezelligheid, allemaal leuke kraampjes en overal lekker eten. Toen baalde we wel even dat we vlak daarvoor langs de mac geweest waren. We kwamen zelfs een nerderlanse poffertjes kraam tegen, die konden we niet overslaan.

Na nog een koude en natte regen nacht hebben we de tent ingepakt en zijn we voor twee nachtjes in een hotel gaan slapen. Heerlijk een warm bed! Marrit is die dag in dat warme bedje blijven liggen. Ken is naar het stadion van melbourne geweest. Het Melbourne cricket ground stadion, wat wordt gebruikt voor cricket en australisch football. Het is een groot stadion waar wel 100.000 mensen in kunnen. Ken heeft een rondleiding gehad door het stadion

De dag erop zijn we weer samen op pad gegaan naar de stad. We hebben langs de Yarra rivier gelopen, een rivier dwars door de stad. Onderweg kwamen we grote gebouwen en veel straat artiesten tegen. Die dag zijn we naar sea life gegaan. Een soort dierentuin voor alles wat in de zee zwemt. Grote krokodillen, haaien en roggen. Hierna zijn we naar het eureka skydeck geweest. Dit is een van de hoogste gebouwen van melbourne waardoor je een mooi uitzicht heb over de stad. De volgende dag zijn we naar een cricit wedstrijd geweest. Dit is officieel de meest saaie sport die er is. Maar gelukkig scheen het zonnetje en hebben we in het stadion van het zonnetje kunnen genieten. Toen we terug naar de metro liepen kwamen we langs het voetbal stadion. Na een paar minuten marrit over halen om naar de wedstrijd te gaan, hebben we kaartjes gekocht voor de voetbal wedstrijd. Met een turske pizza zijn we het stadion binnen gegaan en hebben we de wedstrijd gekeken. De wedstrijd was tussen melbourne en new castle. Melbourne heeft gewonnen en marrit vond het uiteindelijk nog best leuk. De volgende dag zijn we gaan winkelen in melbourne. We hadden beide wat nieuwe kleding nodig. Doordat we niet veel kleding mee hebben genomen slijt alles toch wat sneller als dat het normaal doet. We zijn totaal 6 dagen in melbourne geweest. Op dit moment zijn we op philips eiland aangekomen

Zoals je kunt lezen gaat alles goed met ons en hebben we het erg naar ons zin. We maken veel mee en genieten hier vol op van. Het is fantastisch om z`n lange tijd op reis te zijn.

Aantal gereden kilometers: 2625 km

Tot de volgende blog

Groetjes marrit en ken

1. Linda Veerman:
    Ziet er super mooi uit. Zoooo jaloers. Xx
  2. Wilma:
    28 november 2016
    Weer een fijn verhaal om te lezen. Zo te zien allemaal
    mooi en indrukwekkend. Marrit in een voetbalstadion:
    Je met het maar voor elkaar krijgen.
    Ik ga het Philips eiland opzoeken op de kaart.
    Goede reis verder, groetToine
  3. Wilma:
    hallo daar
    weer een gezellig verslag en zoooo fijn dat jullie het zo goed hebben.geniet maar fijn. maar ga jullie nu wel missen hoor. xx
    groetjes wilma
  4. Inge de Haan:
    Hoi Marrit en Ken,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen en wat fijn dat jullie het zo geweldig hebben daar. Het is een roteind weg maar dan heb je ook wat.. een koala op je camping, hoe leuk! We beginnen jullie wel een beetje te missen ook al zien we elkaar niet elke dag maar zo'n update is dan erg leuk.
    Veel liefs en dikke knuffel Mark en Inge xxx
  5. Ingrid:
    Hoi Marrit en Ken,
    Ik verheug me telkens weer op een nieuw reisverhaal; de tijd lijkt steeds te lang te duren voor er weer een nieuwe vlog komt!
    Jullie hebben het prima voor elkaar. Wat een prachtig plekje, die Great Ocean Road!
    Wat een leuke foto's en beschrijving van alle plaatsen die jullie bezoeken. Grappig om te lezen dat jullie in Torquay zijn geweest: zo heette ook de plaats in Engeland waar Henk en ik een week gelogeerd hebben in september! Dat was wel iets dichterbij!
    Nog 1 weekje, dan mag er weer een kadootje opengemaakt worden! Leuk!!
    Missen jullie de Nederlandse stroopwafels, frikandellen en drop al? En de familie natuurlijk!
    We leven/lezen mee met jullie belevenissen en genieten er daardoor ook van.
    Veel liefs van Henk en Ingrid.
  6. Hans:
    29 november 2016
    Ik dacht van de week nog waar blijft een verslag en ....hoppa leuk om te lezenLekker door tuffen met dat carretje kom je vanzelf weer leuken dingen..... beppen later
  7. Marja:
    29 november 2016
    Hey kids, ben trots op jullie bij het zien wat jullie ondernemen en de organisatie die daar vooraf aan vast zat . Marrit je maakt prachtige foto s met je nieuwe toestel , ben onder de indruk van al de mooie dingen die jullie zien en beleven waar jullie later met liefde op trrug kijken . Ben alleen bang ..... dat t naar meer smaakt . Genieten saam en op maar t volgende verhaal waar we met smart naar uit kijken . Dikke knuffel van Moes