laatste dagen in indonesie

6 november 2016 - Adelaide Airport, Australië

Hi,

In een paar dagen toch veel kunnen zien van Indonesië. We begonnen in Jimbaran. De eerste dag waren we nog moe van alles wat we hadden meegemaakt en het reizen. Daarom hadden we niet zoveel gedaan en zijn we heel fout, bij de KFC gaan eten. Heerlijk die z'n vette burger. Na een stukje rond gereden te hebben door zuiden van Bali, hadden we het idee dat we ergens anders beland waren. Het zuiden van Bali is het luxe stuk van het eiland. Jeetje, wat een bizarre hotels en wat een drukte. De volgende dag zijn we rond gaan rijden op de scooter. We kwamen bij het strand van Jimbaran. Waar we heel lekker hebben gegeten. Hierna zijn we naar een cultuur centrum gegaan. Onze eerste indruk was snel weg hier. We zagen een paar rotsen en meer niet. Na wat beter rond kijken waren we bij een zij ingang naar binnen gereden. Het centrum had een paar hele grote beelden en ieder uur werd er een Balinese dans show gegeven. Als je in Indonesië bent moet je toch wel een keer z'n dans gezien hebben. Eigenlijk snapte we niets van het verhaal wat er gedanst werd maar, het was een hele show om naar te kijken. De volgende dag zijn naar Uluwatu  gereden. Uluwatu is een surfers plaats. We hebben een tijdje vanaf een terrasje zitten kijken naar de surfers. Heel tof om te zien hoe ze zich door de golven worstelde. Hierna zijn we naar een tempel gereden. Wat stiekem niet zo heel erg veel was. Daarom zijn we snel terug naar het hotel gereden. Die dag was het erg warm, dus een plons in het zwembad was wel welkom. In de avond zijn we naar het dolle dwaze Kuta gereden. Deze stad is helemaal ingesteld op toeristen. We zijn een massage salon in gedoken voor een heerlijke massage. De volgende dag zijn we naar onze villa gereden in Canggu. Deze hadden we al geregeld zodat we met ken z'n verjaardag op een mooie plek zouden zijn. Wow wat een luxe. Een villa met eigen zwembad en een buitenkeuken waar iedere ochtend je ontbijtje word klaar gemaakt. 3 November, hiep hiep hoera Ken is jarig. Ik had een chocolade taart met kaarsjes kunnen regelen. De taart kwam het personeel brengen en ze hebben uiteraard voor hem gezongen. Hierna zijn we naar Kuta gegaan zodat ik het kadootje voor de volgende dag kon regelen. Toen we terug kwamen in de villa was alles versiert met bloemen. De volgende dag en tevens onze laatste, zijn we naar een Indonesische kookcursus geweest. Hier hebben we 6 gerechten leren koken. erg leuk en wat een hoop verschillende kruiden. Wel wat anders als het bekende prakje van thuis. Alles wat we gemaakt hadden mochten we opeten. Hierna hebben we nog snel een massage genomen en zijn we terug gegaan naar de villa. Ken is nog naar de kapper geweest. De kapper was erg blij en wilde graag met ons op de foto. Vooral Marrit vond hij erg interessant, daar wilde hij wel even wat foto's apart mee. In de avond erden we naar het vliegveld gebracht. op naar Australië!

groetjes marrit en ken

1. Wilma:
    6 november 2016
    Leuk weer lekker wat te lezen.en foto's. Indonesië was fantastische zo te zien. En het avontuur is nog nie klaar.wow.op naar deel 2 .hoop dat dit deel net zo leuk en fijn word. Dikke kus xx
  2. Linda Veerman:
    6 november 2016
    Weer een geweldig leuk verhaal. Zo leuk om te volgen xx
  3. Miranda:
    7 november 2016
    wauw heerlijk om dit te zien wat hebben jullie het naar jullie zin geweldig, en dat vanuit het koude kikkerlandje. Leuk om deze foto's voorbij te zien komen. Geniet ervan en uhhhhhhhh van die kookkunsten willen wij in Nederland nog wel wat zien hee. dikke kus lieverds xxxxxx
  4. Wilma:
    7 november 2016
    Van het verre oosten naar een westers georiënteerd land. Zal wel even wennen zijn.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende reisverhalen. groetjes!