Australie, Adelaide

12 november 2016 - Adelaide, Australië

Hallo hard werkend nederland hier weer een update van de vakantiegangers.

Na wat gedoe met de vliegtickets, die we niet uitgeprint kregen en niet op volledige namen hadden staan zijn we aangekomen in Australië! Wij dachten dat het spannend zou worden op het vliegveld van Australië. Eigenlijk viel dat alles mee, we liep zo naar buiten. We hadden een nachtvlucht en het slapen was voor beide niet gelukt. Dus na een nachtje niet te hebben slapen hadden we wel trek in een bakkie koffie. Marrit dacht een latte macchiato  te nemen. Maar ja, je zit aan de andere kant van de wereld. Ongeveer 50 ml zwarte koffie, dat is wat anders als een glas warme melk met koffie smaak. Het was goed genoeg om er weer wat wakkerder door te worden.

Toen we naar buiten stapte waren we wat verast door het weer. Het is hier koud, zeker in je korte broek. het is rond de 18 graden en savonds onder de 10..brr. We hebben dus snel de bus gepakt naar ons hotel. Het was vroeg in de ochtend dus we konden nog niet inchecken. Vandaar dat we de stad zijn ingedoken. We hebben koffie gedronken en wat camping winkels afgelopen. Wat eigenlijk zinloos was omdat we twee zombies waren door het slaap gebrek. Na een paar uurtjes rond lopen hebben we ervoor gekozen om eerst maar wat te gaan slapen. Na wat uurtjes slaap en een douche waren we weer fris en fruitig. Terug de stad in voor een boodschap voor het avondeten. We hebben die avond pasta carbonara met smak gemaakt. De volgende dag hebben we met de free bikes door adelaide gefiets. We zijn naar een grote camping winkel gereden, om onze kampeer spullen in te gaan slaan. Na lang rondneuzen kwamen we een mooie tent tegen, voor 4 personen. Met een leuk prijsje omdat hij tweede hands was. Het enige was dat er een paar stokken ontbraken. Die hebben we samen met de medewerkers van de winkel om maat gemaakt… twee uur later hadden we de stok op maat en konden we met de tent, luchtbed en pomp op de fiets weer terug naar het hotel. Wat ongeveer 1 uur fietsen was. We kwamen redelijk versleten aan in het hotel. Dus we hebben verder niet veel meer gedaan en een paar afleveringen lost gekeken. De volgende ochtend hebben we onze backpacks leeg gemaakt en daar de kampeer spullen ingestopt. We zijn vroeg op pad gegaan en hebben een uur naar de camping gefietst. We hebben snel de tent opgezet, alleen de haringen gingen niet goed de grond in. Omdat het wind stil was geloofde we het wel en zijn we weer terug naar het hotel gefietst. Daar hebben we al onze kleding terug in de backpacks gedaan en zijn we weer terug gefietst naar de camping. Na veel fietsen kwamen we aan in op de camping. We zagen eigenlijk gelijk al dat onze tent anders stond als dat we heb hadden achter gelaten. Hij was helemaal vast gezet met haringen. Er kwam een aussie naar ons toegelopen. Een man die daar al jaren op de camping staat. Hij vertelde dat onze tent was weg gevlogen en aan de andere kant van de weg lag. Dat hij daarom onze tent had vast gezet. Daarbij vertelde hij dat we zijn haringen en klauwhamer mochten hebben. Wat ontzettend lief, we hebben hem wel 10x bedankt. Het plan was om hem een doos chocolade een bedank kaartje te geven… maar nadat we de choclade hadden gekocht,  was hij al op voordat we hem gegeven hadden..oeps. Maar goed het idee was er, de uitvoering alleen niet. Na dit avondtuur zijn we de fietsen terug gaan brengen. Marrit wist alleen zeker dat we te laat waren om de fietsen in te kunnen leveren. Terwijl ken zeker wist dat de fietsen verhuur nog open was. Dus… een weddeschap voor een etentje en een kop koffie, wie heeft er gelijk... Eeuwige room voor ken, de fietsen zaak was nog open.  Op naar de ikea voor 15 zweedse balletjes betaald door marrit. In de ikea hebben we gelijk de rest van onze kampeer spullen ingeslagen. Met twee gevulde ikea dozen zijn we in de bus gestapt terug naar onze tent. De volgende dag was het tijd om onze auto op te halen. We hadden een tayota yaris geregeld. Daar kregen we te horen dat we een update van de auto hadden gekregen. Mijn hemel, een SUV. Wat een auto. Dit is toch wat anders dan een tayota yaris. Na wat spannende eerste kilometers links rijdend zijn we er ondertussen helemaal aan gewend. Na deze regel dagen zijn we klaar om Australië te gaan ontdekken in onze gigantische bak

groetjes marrit en ken

1. Wilma:
    12 november 2016
    Hee leuk weer een verhaal.deze is denk ik door ken geschreven. Leuk om te lezen jullie kunne alrijd nog reisverslaggever worden.doen jullie echt leuk .fijn dat jullie het zo goed hebben eb wij daarvan kunnen meegenieten xx
  2. Wilma:
  3. Wilma:
    12 november 2016
    O jee weer dubbel gestuurd hahahahaha
  4. Linda Veerman:
    12 november 2016
    Hahaha wat een leuk verhaal. Dat met die tent is helemaal lachen. Wat is mis is de massage die toch in bijna ieder verhaal terug kwam. Haha. Veel plezier luitjes xx
  5. Ingrid:
    13 november 2016
    Jullie hebben 't goed voor elkaar! Mooie tent, leuke spulletjes, lekker eten!
    De foto van Marrit met een kangoeroe is erg leuk! Ben sowieso blij met alle foto's die gestuurd worden. Terwijl jullie genieten van de zomer, is hier de vorst zo'n beetje ingetreden; zaterdag intocht Sint-dag begon koud, gelukkig maar een enkel spatje regen en verder prima dag gehad! We hebben jullie wel gemist hoor! Zwarte Piet zijn met alle neven en nichten was nu toch even anders, maar volgend jaar zijn jullie er zeker weer bij! Geniet van het zonnetje en alles wat er nog op de planning staat! Groetjes !!!
  6. Kees Konijn:
    14 november 2016
    Dag lieve mensen, leuk hoor!
    Geweldig om dit altijd allemaal te lezen, en aangezien ik vaak denk ik plaatjes zie ik het helemaal voor me. Van de fietstocht tot de Ikea en uiteraard die weggevlogen tent
    Nogmaals veel plezier!
    p.s. Ohja jullie auto's doen het trouwens mega goed in de verhuur, is veel animo voor!